søndag 28. februar 2010

Yum, yum, gimme some!!

Jeg liker å prøve meg litt frem med mat (innimellom, når det ikke egentlig var en halvtime siden jeg burde spist og blodsukkeret når nye bunnivåer). Denne gangen var det laks og avokado som lå høyest på lystlista. Endte da opp med å lage noe som var usannsynlig godt til tross for at bildet får det til å se ut som noen med gallestein kastet opp for ei uke siden.

Anyway: how to make:
*Man tar den mengden laks man tror familien fortærer, denne trekkes og avkjøles.
*Ta et par avokadoer i en bolle sammen med en boks ekstra lett creme fraiche/rømme/rømmekolle, en neve koriander (fersk) og stavmiks dette. Smak til med sitronsaft, litt salt og sitronpepper. Når alt er mikset og fisken er kald skar jeg fisken i terninger og blandet dette i det grønne. Serveres med godt brød. Nammenam!


Som dere ser; ikke altså like presentabelt for kamera, så jeg tar med et lite stemningsbilde fra kjøkkenet på nevnt dag også, for å veie litt opp liksom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar