onsdag 28. oktober 2009

Ja, da kan det vel bare gå oppover, da?

Denne dagen hatet jeg før de fleste hadde drømt seg halvferdig. Emil våknet en gang mellom 4 og 5 - i og for seg helt greit. Men så våknet han igjen da Øyvind for en gangs skyld stod opp FØR 6. Og da var det ikke noen kjære mor, da var det morgen. D.v.s - jeg klarte å lure ham med smokken i en drøy halvtime, deretter var det bare å dra ham med seg inn i min seng. Var fascinert av digital klokke i ca 10 minutter og da var det bare å innse at mer søvn var uaktuelt.

Mens jeg ligger der og drømmer om å legge mannen på eget rom i en annen etasje så jeg kan oppdage om det er han ungene våkner av så tidlig (noe jeg liker å skylde på) eller om de bare er morgenfugler, kommer jeg på at Matildes dress og vintersko ligger klissvåte i vaskemaskinen etter et "uhell" i barnehagen i går, en altfor travel ettermiddag (middag, levering av bil på verksted, handel og produksjon av bursdagskrone til ungenes Onkel, kake i sofaen etter ungene var lagt) hadde blåst tanken på å henge til tørk ut av hodene våre. Pokker. Heldigvis tåler dressen tørketromling, og nå har jeg bare gått ut fra at goretexskoene gjør det samme, for nå hamrer det løs på vaskerommet.

Mens jeg lå og drømte om mann på eget rom i annen etasje og nattesøvn frem til hele 7 på morgenen merket jeg meg også at det regnet. PØSregnet. Det er fantastisk nok omtrent 3 uker siden sist. Kan jo ikke klage på sånt. Bare at det GJØR jeg, gjett hvorfor? Jo, fordi jeg ikke bare skal følge storesøster til barnehagen (til fots) men også gå til 8-månederskontroll med Emil og det tar noe sånn som 30-40 minutter å gå hver vei. Dette selvsagt fordi bilen ble levert på verksted i går. Dobbeltpokker!!

Mens drømmer om mann på eget rom i annen etasje og nattesøvn frem til 7 svant, kom jeg også på at jeg har solgt den uformelige elefantBergansjakka mi, noe jeg gjorde til fordel for å få meg en Bergansjakke som IKKE får meg til å se ut som, og føle meg som, et telt. Bare at jeg har jo ikke fått KJØPT denne antiteltjakka enda. Trippelpokker! Da kan jeg bare glede meg til minst halvannen time spasertur i pøsregn med uvanntett regnjakke.

Eneste som gjør dette verre er at Emil følger sedvanlig sovemønster og bare sover 1x30 minutter før helsestasjonkontroll sånn at jeg ikke får tid til å vaske flaskene hans engang og langt fra får noen pause før etter 19 i kveld. Bortsett fra det kan det bare gå oppover.

*Mammafrustrert*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar