tirsdag 6. oktober 2009

Storesøster, lyskebrokk og fremtidige barn...

Vi var en tur på sykehuset for en vurdering om hun skulle opereres for lyskebrokket sitt eller ikke, og konklusjonen var at det skulle hun. Siden hun er jente er eggstokkene utsatt og derfor enda viktigere å fikse, selv om de gjør det på alle barn.

Matilde var forståelig nok ikke så keen på å opereres, men jeg har jo skjønt at hun er veldig keen på å få baby når hun blir stor. Så da ble det fokuset i forberedelsessamtalen. Operasjon = baby, ikke operasjon = kanskje ikke baby. Så kommer det; "mamma, jeg skal ha 4 babyer når jeg blir stor!".

Litt senere kjefter hun Emil huden full fordi han "sparker fra" på henne og det gjør tydeligvis vondt (eller "vondt", 7mnd gamle gutter sparker ikke akkurat hardt). Jeg sier "sånn var det da jeg hadde deg og Emil i magen - dere sparket dere også". Da kommer det selvsagt "jeg skal ikke ha NOEN unger". Hvorfor ikke? Fordi de sparker så vondt... :oD

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar