søndag 17. januar 2010

Åh, så treg jeg er!

Å ha blogg burde liksom innebære et visst ansvar, men jeg er meg ikke mitt ansvar bevisst. Nesten en hel mnd siden forrige innlegg - hva gir du meg?

Men dagene glir avgårde og snart begynner jeg jaggu på jobb igjen også. Enten så blir det da total bloggtørke, eller så blir det bloggrush i magel av ork til mer krevende ting.

Men nå er det altså oppdatering av stua som pågår. Fikk sofa og stoler levert på fredag (farge "mocca" - altså nokså kald, mørkebrun tekstil), teppe "Ultima" fra Denina (i brun) - nydelig floss som er "enkelt" å holde rent, på plass og ikke minst lampa som Øyvind holdt på å klikke på mens han monterte i feberrus (for det var jo en ekte mannfolkjobb av en eller annen grunn). Nå ser selvsagt tv-kroken uhyrlig rotete ut, så når man begynner i èn ende og får det i orden, så vises bare rotet i de andre krokene enda bedre og utgiftene bare baller på seg, hehe.

Jakten nå er på sofabord som er BREDT og LANGT siden jeg absolutt skal ha sofaene stående i vinkel med stoler på ene langsiden og siden jeg absolutt må ha mulighet for at samtlige gjester har et naturlig sted å sette kaffekoppen sin uten at den kræsjer med tallerker og kakefat og gudene vet. Siden jeg liksom (haha) har gjester hver dag, eller hver helg for den saks skyld. "Men man vet jo aldri"... Og helst må den ha hylle/skuff under så vi kan gjemme bort bankid, fjernkontroll, handlelisteblokk, lebepomade og annet nips man ikke har noen naturlig plass til. Jeg fant et nydelig et på Hilmers hus (dette er et spisebord så jeg måtte gjort noe med høyden) men jeg driter jo tross alt ikke penger heller (12000,-)

Og et møblement man kan bruke som tvbenk. Jeg begynte så ivrig på finn.no for å finne noe i samme stil som pianoet mitt, men da burde jo også bordet passe til det og dermed falt alt i fisk siden alle vestlendinger har kastet 50-tallstingene sine for lenge siden. I alle fall bordene - sjenker fins det nok av. Så da blir det å finne bord og tvmøblement i samme stil.

Sukk - det er vanskelig! Jeg som liksom "kan" dette og alt. Det er SÅ lett å gi andre råd, men å rote meg frem til noe som ikke ligger rett foran nesa på meg, til meg selv, det er åpenbart omtrent uoverkommelig. I alle fall når man ikke har ubegrenset med midler. Irriterende nok klarer jeg ikke nøye meg med second best heller, så mye for enebarnsnykkene mine. Eller er det det man kaller perfeksjonisme når man skal skryte av seg selv i stedet?

Skulle gladelig lagt ut bilde av min nye, nydelige stue (i alle fall sofakroken, hehe), men "perfeksjonisten" må vente til nytt kunstverk er produsert og plassert, og høyttalere flyttet så symmetrien faller på plass.

Så nå håper jeg min kule kunstnermamma tar kaffe-og-sprit-trikset med seg på sengekanten i dag også og får jaget feber og nedsatt allmenntilstand over alle hauger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar